Data:
Şcoala:
Clasa:
a VII-a
Profesor:
Disciplina:
Limba şi literatura românã
Subiectul:
Exprimarea oralã prin monolog
şi dialog
Tipul
lecţiei: formare de priceperi şi de deprinderi
Locul
desfãşurãrii lecţiei: sala de clasã
Durata:
50 de minute
Scopul:
Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală prin dialog
şi monolog respectând regulile şi strategiile specifice acestor forme de
comunicare.
OBIECTIVE
OPERAŢIONALE
La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili:
1.
să explice conceptul de comunicare;
2.
să precizeze elementele unei comunicări;
3.
să precizeze regulile de construire a unui dialog oral;
4.
să precizeze regulile de construire a unui monolog oral;
5.
să elaboreze o comunicare orală monologată sau dialogată utilizând adecvat
regulile şi strategiile specifice;
6.
să utilizeze elemente nonverbale adecvate situaţiei de comunicare;
7.să
se exprime corect, expresiv şi personalizat în situaţii de comunicare
monologată sau dialogată date;
STRATEGIA
DIDACTICĂ
Metode
şi procedee: conversaţia euristicã, observaţia, explicaţia, exerciţiul oral, jocul
de rol
Forme
de organizare a activităţii: frontală, individuală, pe grupe
Resurse:
- capacitatea de ȋnvãţare a elevilor;
- cunoştinţele lor anterioare;
Materiale
didactice: manualul, fişe de lucru
SCENARIU DIDACTIC
1)Momentul
organizatoric
Salutul,
notarea absenţilor şi pregãtirea materialelor necesare bunei desfãşurãri a lecţiei.
2) Verificarea temei
Profesorul
verificã tema pentru acasã şi corecteazã eventualele greşeli.
3)
Actualizarea cunoştinţelor ȋnsuşite anterior
Profesorul
adreseazã elevilor ȋntrebãri:
Cum se poate
realiza comunicarea?
Care sunt elementele
fără de care o comunicare nu poate avea loc?
Elevii
rãspund.
4)
Anunţarea subiectului lecţiei şi a obiectivelor vizate
Profesorul
anunţă subiectul lecţiei şi enunţă obiectivele vizate.
Profesorul
scrie pe tablă titlul lecţiei: Exprimarea
oralã prin monolog şi dialog
5)
Dirijarea ȋnvãţãrii
Profesorul adreseazã ȋntrebãri
şi elevii rãspund.
Ce este monologul?
Ce este dialogul?
Din ce este
alcătuit dialogul?
Cum construim un
dialog oral?
Profesorul
distribuie fişe de lucru (anexa 1 – realizarea unui monolog pornind de la un
context). Elevii lucreazã individual.
Prezentarea monologului se va realiza ȋn
faţa ȋntregii clase utilizând elemente
nonverbale adecvate situaţiei de comunicare.
6)
Obţinerea performanţei
Profesorul distribuie fişe de lucru (anexa
2 – realizarea unui dialog pornind de la un context). Elevii lucreazã pe grupe.
Prezentarea monologului se va realiza ȋn
faţa ȋntregii clase utilizând elemente
nonverbale adecvate situaţiei de comunicare (jocul de rol).
7)Asigurarea
feedbackului
Se discută, se fac aprecieri şi
corectări.Pe parcursul conducerii
învãţãrii, profesorul întãreşte rãspunsurile elevilor prin aprecieri verbale.
8)Tema pentru acasã
Scrie un monolog despre o operã literarã studiatã.
9)Evaluarea se face prin aprecieri verbale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu