Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 4 iulie 2018

MODEL DE REZOLVARE - ACTIVITATE DE ÎNVĂȚARE, D- l Goe ..., de I. L. Caragiale (caracterizarea personajului principal)

ELEMENT DE CONȚINUT - caracterizarea unui personaj (PREZENTARE TEORETICĂ)
În cadrul unei lecții de recapitulare și sistematizare a cunoștințelor despre personajele din schița D-l Goe ..., de I. L. Caragiale, le-am propus elevilor următoarea activitate de învățare, o dezbatere cu privire la comportamentul personajului principal, pornind de la întrebarea Goe este o victimă a educației greșite? 
În funcție de răspunsul dat, afirmativ sau negativ, am grupat elevii. Am împărțit clasa în două echipe, dintre care una, echipa afirmatoare care trebuie să susțină tema propusă ( Goe este o victimă a educației greșite) și echipa negatoare care trebuie să o combată ( Goe nu este o victimă a educației greșite).
Această formă de organizare a activității, pe grupe, îi pregătește pe elevi pentru lucrul în echipă.
Dezbaterea este o metodă de învățare care presupune abordarea unei teme din perspective opuse. Un avantaj al acestei metode este faptul că  dezvoltă capacitatea elevilor de a exprima un punct de vedere argumentat. Riscul ca nu toți elevii să fie implicați , în egală măsură, în dezbatere, reprezintă un dezavantaj.
În viața de zi cu zi, dezbaterea îi ajută pe elevi să gândească critic, să se exprime și să ia decizii într-o problemă controversată.
Modalități de evaluare a activității didactice - aprecierea verbală și observarea sistematică a activității și a comportamentului elevilor.
Aprecierea verbală are rolul de a-i încuraja pe elevi să aibă încredere în propriile forțe.
Observarea curentă și sistematică a activității și a comportamentului elevilor este o metodă alternativă de evaluare folosită pentru a evalua performanțele elevilor, dar mai ales pentru a evalua comportamente afectiv-atitudinale. Acest tip de evaluare îl ajută pe profesor să observe atitudinea elevului față de activitatea de învățare ( dezinteres, neimplicare, desfășurarea de alte activități în timpul orei etc.).
Profesorul are rolul de moderator în dezbatere, are grijă ca toți elevii să participe la activitatea de învățare.

2 comentarii: