Totalul afișărilor de pagină

joi, 5 iulie 2018

MODEL DE REZOLVARE - CONSTRUIREA UNEI ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE (partea introductivă)

Pentru rezolvarea subiectului, am ales secvența din programa școlara de gimnaziu/ liceu (menționați și clasa).
Programa școlară este o componenta a CURRICULUMULUI NAȚIONAL și descrie oferta educațională a unei disciline pentru un parcurs școlar determinat.
Programa școlară pentru învățământul gimnazial are următoarele componente:
  • notă de prezentare;
  • competențe generale, sociale și civice;
  • valori și atitudini
  • competențe specifice și conținuturi asociate;
  • conținuturi;
  • sugestii metodologice.

Programa școlară pentru învățământul liceal are următoarele componente:
  •  notă de prezentare;
  • competențe generale;
  • valori și atitudini
  • competențe specifice și conținuturi asociate acestora;
  • recomandări privind conținuturile învățării;
  • sugestii metodologice.
Programele școlare de Limba și literatura română sunt realizate pe baza modelului comunicativ-funcțional, model ce presupune studiul integrat al limbii, al comunicării și al textului literar. Acesta impune ca finalitățile disciplinei să fie centrate pe comunicare, proces în care interacționează patru deprinderi fundamentale: întelegerea după auz, lectura, vorbirea, scrierea.
COMPETENȚELE sunt ansambluri structurate de cunoștințe, deprinderi și atitudini care urmează să fie formate/ dezvoltate prin activități de învătare.
COMPETENȚELE GENERALE se definesc pe obiect de studiu și se formează pe durata unui ciclu de învățământ ( gimnaziu și liceu - ciclu inferior și ciclu superior).
COMPETENȚELE SPECIFICE, derivate din competențele generale, se definesc pe obiect de studiu și se formează pe durata unui an școlar.
Competențelor specifice le sunt asociate, prin programă, unități de conținut, care precizează ceea ce se va însuși pe parcursul anului școlar.
ACTIVITĂȚILE de învățare se construiesc prin corelarea competențelor specifice cu elemente de conținut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu