Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 11 iulie 2018

MODEL DE REZOLVARE - TITULARIZARE 2018, Subiectul al II-lea

1)Una dintre funcțiile comunicării identificate în textul dat , este cea emotivă. Sunt evidențiate trăirile personajului-narator cu ajutorul mărcilor subiectivității ( am intrat, noi, noastre etc.).
O altă funcție identificată este cea referențială, deoarece ne sunt oferite informații cu privire la contextul spațio-temporal, (în bibliotecă, în prima seară, a doua zi etc.)
2) Virgula din această secvență are rolul de a separa o propoziție subordonată de regenta ei.
3) fugeau=alergau
îngrozitor= mult
înecăcios=sufocant
4) Am uitat cheia în ușă. (obiect făcut pentru a încuia și descuia o broască sau un lacăt)
Tatăl meu are o poziție cheie în firmă. (importantă)
Am găsit cheia problemei. (explicația)
5) fiindcă - cuvânt format prin compunere, prin contopire (verbul la gerunziu fiind și conjuncția subordonatoare că)
nebunie - cuvânt format prin derivare cu sufix (nebun + -ie)
(picioarele) noastre - cuvânt format prin schimbarea valorii gramaticale ( din pronume posesiv în adjectiv pronominal posesiv)
6)mie = pronume personal
niște= articol nehotărât
ce = pronume relativ
7) Am văzut o elevă în librărie. (articol nehotărât)
Am văzut-o în bibliotecă. (pronume personal)
O, ce frumos este cerul! (interjecție)
8) de lemn=atribut substantival prepozițional
i- = complement indirect
în bibliotecă= complement circumstanțial de loc
9)Imperfectul este timpul evocării, al amintirii. În acest text, verbele la imperfect conferă o notă de autenticitate prin confesiunea  personajului-narator care se întoarce cu nostalgie în trecut, rememorând un episod al vieții sale.
10) să nu dea cineva peste noi - propoziție subordonată de scop
unul ...să facă de planton la ușă - propoziție subordonată subiectivă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu