Totalul afișărilor de pagină

marți, 10 iulie 2018

MODEL DE REZOLVARE - Titularizare 2016, Subiectul al II-lea

1)Una dintre funcțiile comunicării identificate în textul dat , este cea emotivă, centrată pe emițător, pe personajul-narator. Sunt evidențiate cele mai intense trăiri ale personajului-narator cu ajutorul mărcilor subiectivității ( coboram , mă, eu, nu știam etc.).
2) Cratima , în structura ca-n necontenite oglinzi, este semn ortografic care marcheaza rostirea împreună a două cuvinte alăturate și elidarea vocalei î.
3) încet= greoi, lent
se făceau= deveneau
grămezile=mormanele
4) Aparatul de tuns merge bine. (a funcționa)
Sarcina merge bine. ( a evolua)
Ioana merge încet. (a se deplasa)
5) decât - cuvânt format prin compunere, prin contopire ( de+cât)
bucurie - cuvânt format prin derivare cu sufix ( a se bucura + -ie)
mirați - cuvânt format prin schimbarea valorii gramaticale (din verb la participiu în adjectiv)
6) mă = pronume reflexiv
încât = conjuncție subordonatoare
înceta = verb predicativ 
7) Bunicul este înalt cât casa. (prepoziție)
Cât te-am așteptat, am reflectat asupra problemei noastre. (adverb relativ)
Acest cât este prea mare. (substantiv)
8) acum = complement circumstanțial de timp
ceva = complement direct
tot= atribut adjectival
9) Imperfectul este timpul evocării, al amintirii. În acest text, verbele la imperfect (coboram, nu știam, mergeam etc.) conferă o notă de autenticitate prin confesiunea  personajului-narator care se întoarce cu nostalgie în trecut, rememorând un episod al vieții sale, apropierea de ființa dragă.
10) care speram - propoziție subordonată atributivă
că mă înconjoară - propoziție subordonată completivă indirectă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu