Totalul afișărilor de pagină

marți, 26 mai 2020

Bacalaureat, Subiectul al II-lea, MODEL DE REZOLVARE- Relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice


Textul … (titlul) , scris de … (autorul) , aparține genului liric, deoarece autorul își exprimă în mod direct gândurile, ideile și sentimentele prin intermediul eului liric și al mijloacelor de expresivitate artistică.
            Textul liric citat este organizat sub forma unui monolog liric de tip confesiv/ monolog liric adresat, fapt ce reiese din utilizarea  verbelor și a formelor pronominale la persoana I/ la persoana a II-a : … (exemple din text). Alte mărci ale subiectivității prezente în text sunt: … (DACĂ ESTE CAZUL, exemple din text: verbe la imperativ, substantive în cazul vocativ, interjecții, exclamații, interogații, puncte de suspensie care indică pauze afective). Tema textului este … și este susținută de motivul / motivele literare … . Autorul își exprimă în mod direct sentimentele de … (încântare/ dragoste/admirație/melancolie/nostalgie / resemnare / neliniște/ tristețe/ frică/ îndoială/ dezamagire/ dor/ bucurie / optimism / linște etc.)  etc.) provocate de …… ( trecerea timpului, frumusețea naturii, așteptarea cuiva, fiiința iubită, pierderea unei persoane dragi etc.) prin intermediul eului liric, aflat în ipostaza de …. (îndrăgostit /revoltat /singuratic / observator / contemplator/ ființă meditativă/căutător al unui ideal etc.).De asemenea, remarcăm că monologul liric se împletește cu descrierea, mod de expunere prin care se contureaza (un peisaj diurn, nocturn,montan, autumnal,al hibernării, al dimineții, al înserării etc.) care constituie cadrul meditației/ amintirii etc.
            Limbajul textului se caracterizează prin expresivitate, realizată prin utilizarea figurilor de stil și a imaginilor artistice. Se remarcă …. (numirea unor figuri de stil și semnificațiile a cel puțin două dintre ele). Pe lângă acestea, apar și imagini artistice sugestive … (exemple din text: vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice) care impresionează cititorul/ conturează o atmosferă de (liniște/ veselie/ mister/ tristețe etc.) / descriu planul cosmic/terestru etc.
        În concluzie, semnificațiile textului … (titlul operei literare) , scris de … (autorul ), se leagă  de sentimentele de …… și de trăirile eului liric. Se conturează astfel un mesaj poetic sensibil care impresionează cititorul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu