PROIECT DIDACTIC
Data:
Şcoala:
Clasa:
a VI-a
Profesor:
Disciplina:
Limba şi literatura românã
Subiectul:Numeralul
Tipul
lecţiei: dobândire de noi cunoştinţe
Locul
desfãşurãrii lecţiei: sala de clasã
Durata:
50 de minute
OBIECTIVE OPERAŢIONALE
La
sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili :
1.sã
defineascã numeralul:
2.sã
identifice numeralele cardinale şi ordinale ȋntr-un text dat;
3.sã
scrie corect numeralele cardinale şi ordinale;
4.
sã nu confunde numeralul cu alte pãrţi de vorbire;
5.sã
alcãtuiascã enunţuri care sã ilustreze funcţiile sintactice pe care le poate
avea numeralul.
STRATEGIA
DIDACTICĂ
Metode
şi procedee: conversaţia euristicã, , lectura, exerciţiul ,explicaţia,
ȋnvãţarea prin descoperire
Forme
de organizare a activitãţii: frontalã, individualã
Resurse: - capacitatea de învãţare a elevilor;
-
cunoştinţele lor anterioare.
Materiale didactice: manualul, fişe de lucru
Bibliografie:
Limba românã, manual pentru
clasa a VI-a, Editura All
Curriculum Naţional. Programe şcolare
pentru clasele a V-a – a VIII-a.
SCENARIU DIDACTIC
1)Momentul organizatoric
Salutul, notarea
absenţilor şi pregãtirea materialelor necesare bunei desfãşurãri a lecţiei.
2)Verificarea temei
Profesorul
verificã tema pentru acasã şi corecteazã eventualele greşeli.
3)Captarea atenţiei
Profesorul le
adreseazã elevilor o întrebare care are rolul de a le capta atenţia şi de a le
stârni curiozitatea.
4)Anunţarea subiectului lecţiei
şi a obiectivelor vizate
Profesorul
anunţă subiectul lecţiei şi enunţă obiectivele vizate.
Profesorul
scrie pe tablă titlul lecţiei: Numeralul
5)Dirijarea ȋnvãţãrii
Pornind
de la exemple, cu ajutorul profesorului, elevii definesc numeralul.
Numeralul este partea de vorbire flexibilã
care exprimã un numãr sau ordinea prin numarare a obiectelor.
Profesorul
face clasificarea numeralelor şi
precizeazã valorile morfologice ale
acestora.
Profesorul distribuie
elevilor o fişã de lucru (sa identifice functiile sintactice ale numeralelor).
Elevii rezolvã oral exerciţiul..
6)Obţinerea performanţei
Profesorul
distribuie elevilor alte fişe de lucru cu exercitii variate.
Elevii
rezolvã cerinţele de pe fişele de lucru.
7)Asigurarea feedbackului
Se discută, se fac aprecieri şi
corectări.
8)Tema pentru acasã
9)Evaluarea
se face prin aprecieri verbale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu