Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 iulie 2018

MODEL DE REZOLVARE - Titularizare 2015, Subiectul al III-lea

Pentru rezolvarea subiectului, aleg secvența din programa școlară de liceu , clasa a X-a, respectiv elementul de conținut COMEDIA (prezentare teoretică, dacă este cazul).
EVALUAREA este o componentă fundamentală a procesului de învățământ care asigură evidențierea atât a cantității cunoștințelor dobândite, cât și a calității lor. De asemenea, rolul ei este să depisteze limitele învățării (greșeli, lacune, nivel prea scăzut de cunoștințe, dificultăți în interpretarea și aplicarea acestora) , pentru depășirea lor și realizarea progresului școlar.
Evaluare are rolul de a măsura și aprecia, în funcție de obiective, eficiența procesului de predare - învățare.
Cea mai des folosită metodă de evaluare este testul scris. Acesta cuprinde un ansamblu de itemi , variați ca mod de formulare ( întrebări, exerciții), care vizează un volum mare de cunoștințe și capacități,  pentru a afla ce informații deține elevul și ce știe să facă cu ele.
Prin item, vom înțelege sarcina de efectuat (întrebarea, exercițiul) și răspunsul așteptat.
Această metodă, testul scris, permite evaluarea unui volum mare de cunoștinte și a unui număr mare de elevi, într-un timp relativ scurt.

ITEM OBIECTIV (item de tip pereche)
OBIECTIV- Elevii vor fi capabili să încadreze fiecare personaj într-o tipologie umană.
CERINȚĂ - Încadrează fiecare personaj în tipologia umană căreia îi aparține.
Tipătescu                                încornoratul
Trahanache                             prostul fudul
Dandanache                            omul fără personalitate
Cațavencu                               slugarnicul
Cetățeanul turmentat               demagogul politic
Farfuridi                                   naivul
Brânzovenescu                         prostul ticălos
Pristanda                                   donjuanul

RĂSPUNS AȘTEPTAT
Tipătescu - donjuanul
Trahanache - încornoratul
Dandanache - prostul ticălos
Cațavencu - demagogul politic
Cetățeanul turmentat - naivul
Farfuridi - prostul fudul
Brânzovenescu - omul fără personalitate
Pristanda - slugarnicul

Pentru fiecare răspuns corect se acordă câte  5 puncte.

ITEM SEMIOBIECTIV
Item de completare
OBIECTIV - Elevii vor fi capabili să definească comicul.
CERINȚĂ - Comicul este o categorie ........., având ca efect ......, declanșat de ............. dintre aparență și esență , pretenții și realitate, așteptări și rezultate.

RĂSPUNS AȘTEPTAT
Comicul este o categorie estetică, având ca efect râsul, declanșat de contrastul dintre aparență și esență , pretenții și realitate, așteptări și rezultate.

Pentru răspunsul corect se acordă 10 puncte.

ITEM SEMIOBIECTIV
Item cu răspuns scurt
OBIECTIV - Elevii vor fi capabili să precizeze atitudinea scriitorului față de personajele sale.
CERINȚĂ - Care este atitudinea lui Caragiale față de personajele sale?
RĂSPUNS AȘTEPTAT
Atitudinea lui Caragiale față de personajele sale este ironică.

Pentru răspunsul corect se acordă 10 puncte.

ITEM SUBIECTIV (item cu răspuns restrâns)
OBIECTIV - Elevii vor fi capabili să alcătuiască un monolog pe orice temă.
CERINȚĂ - Imaginează-ți că ești unul dintre personajele comediei. Scrie, în 7 - 8 rânduri, un monolog în care să prezinți faptele din punctul tău de vedere.

RĂSPUNS AȘTEPTAT
În elaborarea răspunsului, vei avea în vedere alcătuirea unui discurs în care să respecți regulile și tehnicile de construire ale monologului. 

Pentru răspunsul corect se acordă 30 de puncte.

Din oficiu, se acordă 10 puncte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu