Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 17 iulie 2019

TITULARIZARE 2019 - Rezolvarea subiectului al II-lea


1. Una dintre funcțiile comunicării identificate în textul dat este cea emotivă. Sunt evidențiate trăirile personajului-narator cu ajutorul mărcilor subiectivității ( aș vrea, să scriu, mă etc.).


2. Virgula din secvența citată separă termenii unei enumerații.

3. răgazul = timpul (liber)
banale = comune
supără = întristează

4. Eu găsesc că așa trebuie să rezolvăm subiectul. (cred)
Mihai se găsește printre invitați . (se aflăse numără)
Am găsit soluția acestui rebus. (am descoperit)


5. deoparte - cuvânt format prin compunere, prin contopirea elementelor de+ o+parte
răsfoiesc - cuvânt format prin derivare parasintetică, de la cuvântul de bază foaie, cu ajutorul prefixului iterativ răs- și al sufixului verbal -i. (ATENȚIE! -esc este desinență verbală)
mea - cuvânt format prin schimbarea valorii gramaticale, din ronume posesiv a devenit adjectiv pronominal posesiv

6. mă = pronume personal
e = verb copulativ
consecvență = substantiv comun

7.Harap-Alb, sai răpede înlăuntru de-ți ia sălăți într-ales! ( conjuncție subordonatoare)

Caietul de teme este pe bancă. ( prepoziție simplă)
Casa de-o vezi este construită de bunicul meu. ( pronume relativ)

8. însemnările = complement direct
de an = atribut substantival prepozițional
ce = subiect

9. Verbele la modul indicativ, timpul prezent ( sunt, dau, supără etc.) , din textul dat, conferă relatării un ritm dinamic, creând impresia unei acțiuni autentice, imediate, derulate sub ochii cititorului.

10. ce aș vrea - propoziție subordonată atributivă
să le pun - propoziție subordonată completivă directă
când am răgazul sau cheful - propoziție subordonată circumstanțială de timp

Un comentariu:

  1. Mirabella, se poate o idee de rezolvare pentru subiectul 1 si 3? La sinonim pentru supără se putea Deranjează?

    RăspundețiȘtergere