Element de conținut - LITERATURA ȘI CINEMATOGRAFIA
Forme de organizare a activității frontală și pe grupe.
Profesorul le propune elevilor spre vizionare o secvență din filmul Dincolo de pod (timp de 10 minute) , în regia lui Mircea Veroiu, ecranizare după romanul Mara, de Ioan Slavici.
Utilizarea filmului în procesul instructiv- educativ evită plictiseala și monotonia. ATENȚIE!!! Se recomană vizionarea filmului doar după lectura textului!
După vizionarea secvenței, profesorul le adresează elevilor întrebări ( forma de organizare frontală - întrebările sunt adresate tuturor elevilor).
Cum se numesc personajele care au apărut în secvența vizionată?
Care sunt relațiile dintre personajele numite?
Ce sugerează prim-planul cu Mara?
Dacă ați fi fost regizori , ce actriță ați fi ales pentru rolul Marei?
Răspunsurile sunt verificate prin intermediul conversației. Am ales aceasta metodă, deoarece este motivanta, dându-le elevilor șansa de a demonstra succesul în învățare. Un dezavantaj ar fi faptul că face dificilă implicarea tuturor elevilor din clasă ( de exemplu, elevii timizi).
Apoi, elevii sunt împărțiți în două grupe și li se propune o dezbatere Ce s-a pierdut și ce s-a câștigat prin ecranizarea romanului Mara, de Ioan Slavici.
Am ales această metodă, dezbaterea, deoarece dezvoltă capacitatea elevilor de a formula un punct de vedere argumentat. Un dezavantaj ar fi faptul că există riscul ca nu toți elevii să fie implicați, în egală măsură, în dezbatere.
Lucrul pe grupe este mai interesant pentru elevi, aceștia învață mai ușor când colaborează cu colegii lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu